مای تاپیکز

موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و کسب و کار و...

مای تاپیکز

موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و کسب و کار و...

برنامه نویسی native چیست ؟

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۲۳ ق.ظ

 در زبان انگلیسی به معنیه بومی میباشد. اما در برنامه نویسی به چه معنی میباشد ؟

ساخت اپلیکیشن یا طراحی اپلیکیشن به صورت native به این معنا میباشد که برای برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن از زبان برنامه نویسی اصلی خود آن سیستم عامل استفاده کنند. مثلا برای ساخت   یا  طراحی اپلیکیشن اندرویدباید از زبان برنامه نویسی JAVA استفاده شود و برای طراحی و ساخت اپلیکیشن IOS باید از زبان برنامه نویسی Objective-C استفاده شود.

بزرگترین مزیت برنامه نویسی Native استفاده از بازدهی بالای نرم افزار میباشد.

برنامه نویسی native (بومی)  چیست ؟

برنامه بومی یک برنامه نرم افزاری است که برای استفاده در یک سیستم عامل یا دستگاه خاص تهیه شده است.از آنجا که یک برنامه بومی برای استفاده در یک دستگاه خاص و سیستم عامل آن ساخته شده است ، این قابلیت را دارد که از سخت افزار و نرم افزار خاص دستگاه استفاده کند. برنامه های بومی می توانند عملکرد بهینه ای داشته باشند و از جدیدترین فن آوری ، مانند GPS ، در مقایسه با برنامه های وب یا برنامه های ابری موبایل که بصورت عمومی در چندین سیستم ارائه شده اند ، استفاده کنند.

توسعه برنامه بومی چیست؟

بر خلاف وب سایت ها و برنامه های وب ، برنامه های بومی تلفن همراه در مرورگر اجرا نمی شوند بلکه شما باید آنها را از فروشگاه های برنامه مخصوص پلتفرم مانند فروشگاه App اپل و Google Play بارگیری کنید. پس از نصب ، می توانید با ضربه زدن روی نماد مربوطه در صفحه دستگاه خود ، به هر برنامه دسترسی پیدا کنید.توسعه برنامه بومی به مهارت و فن آوری متفاوتی نسبت به توسعه وب سایت تلفن همراه نیاز دارد. لازم نیست نگران رفتار و سازگاری مرورگر باشید. شما می توانید از ویژگی های بومی سیستم عامل های تلفن همراه برای ارائه تجربه کاربر و اجرای ویژگی های برنامه خود استفاده کنید.


مزایای برنامه نویسی native

  • سرعت بالای اپلیکیشن
  • دسترسی به تمام امکانات سیستم عامل و سخت افزار
  • بسیار سریع و دارای تجربه کاربری خوب

معایب برنامه نویسی native

  • کد نویسی دوباره برای پلتفرم های مختلف
  • هزینه برنامه نویسی بالاتر

 

نمونه اپ های ساخته شده : پی پال و جیمیل

مطلب پیشنهادی: فرق بین اپلیکیشن های هایبرید و نیتیو چیست؟

 

  • نازنین کریمی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی