مای تاپیکز

موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و کسب و کار و...

مای تاپیکز

موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و کسب و کار و...

نکات مهم در انتخاب بهترین پاور بانک

يكشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۱۴ ب.ظ

کاربرد پاور بانک چیست؟

اگر می‌خواهید به مسافرت‌های کوچک و یا حتی چند روزه هم بروید، پیشنهاد می‌کنم یک عدد پاوربانک با خود به همراه داشته باشید زیرا در زمانی که گوشی و یا تبلت شما شارژ باتری ندارد شما می‌توانید بدون نیاز به برق شهری گوشی همراه و یا تبلت خود را شارژ کنید. با همراه داشتن یک عدد پاور بانک دیگر شما در هیچ شرایطی بدون شارژ به دردسر نمی افتید و می‌توانید کار‌های روزمره خودتان را بدون معطلی به انجام برسانید. همچنین با استفاده از پاور بانک می‌توانید چراغ مطالعه‌هایی که با استفاده از پورت usbروشن می‌شوند را استفاده کنید.

 

پاور بانک چگونه کار می‌کند ؟

پاوربانک‌ها درواقع باطری های خاصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص ، فشرده شده‌اند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و درزمان لازم ازانرژی موجودبرای شارژ موبایل یا تبلت استفاده نماید. امروزه استفاده ازپاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل شده است وبه عنوان امری ضروری برای استفاده کنندگان موبایل وتبلت وپخش کننده‌های پرتال شناخته شده است.

پاوربانکها برای تمام دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشندقابل استفاده است،بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل،سیستمهای GPS ، پلیرهای MP3 ،تلفن های هوشمندوتبلتها میتوانندبا پاوربانک‌ها شارژ شوند. بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ نمایید.

فقط نکته مهم اینست که فراموش نکنید پاوربانک را نیز شارژ نمایید.

همچنین بخوانید: در صورتیکه علاقمند به ساخت اپلیکیشن های اندروید و ios  همزمان هستید، آموزش برنامه نویسی با فلاتر را به شما پیشنهاد می کنیم. 

نکاتی برای خرید پاوربانک ها 

برای خرید بهترین شارژر همراه یا بهترین پاور بانک موجود در بازار، مهم‌ترین نکته ظرفیت باتری مورد استفاده در آن است که برحسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. هم‌چنین از این واحد برای محاسبه ظرفیت باتری‌ گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها استفاده می‌شود و هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت 10000 میلی‌آمپر ساعت خریداری می‌کنید، در واقع این پاور بانک می‌تواند به صورت تئوری گوشی‌ هوشمند شما را با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت، تا دو‌بار به‌طور کامل شارژ نماید.

 با این‌حال به دلیل از دست‌رفتن بخشی از انرژی باتری به دلیل اتلاف، کیفیت سلول‌های باتری، فرایند شارژ سریع و... این موضوع چندان به واقعیت مبدل نمی‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود که همواره یک پاور بانک با ظرفیت بیشتری در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت خود خریداری نمایید. 

در صورتی‌که برای مدت طولانی به پریز برق دسترسی ندارید و به طور مداوم در حال مسافرت هستید، خرید یک پاور بانک با ظرفیت بالا توصیه می‌شود (البته در صورتی‌که بتوانید هزینه خرید آن‌را پرداخت نمایید). با این‌حال، باید مدنظر داشته باشید که خرید یک پاور بانک خوب با ظرفیت بالا، بدین معنی خواهد بود که برای شارژ نمودن کامل ظرفیت باتری داخلی پاور بانک، مدت زمان نسبتاً زیادی لازم است. جدا از این موضوع هنگامی‌ که یک پاور بانک با ظرفیت بالاتر انتخاب می‌کنید، باید توجه داشته باشید که این موضوع به معنای افزایش اندازه و بالا رفتن وزن و قیمت آن نیز خواهد بود.

هم‌چنین در برخی از پاور بانک‌ها این امکان فراهم شده است تا باتری داخلی آن‌ها، هنگامی‌که در حال استفاده از این پاور بانک‌ها هستید، مجدداً شارژ شود. با این‌حال، این روش را چندان توصیه نمی‌کنیم زیرا بر روی طول عمر باتری داخلی پاور بانک تاثیر منفی خواهد گذاشت.

جریان ورودی و خروجی، فناوری‌های شارژ سریع پشتیبانی‌شده، تعداد و نوع پورت‌ها و... از دیگر عواملی است که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن توجه کنید. همچنین دقت داشته باشید که باتری‌ها در شرایط غیراستاندارد می‌توانند منفجر شوند و یکی از عواملی که می‌تواند از این موضوع جلوگیری نماید، انتخاب پاور بانک خوب از یک برند معتبر با استانداردهای محافظتی است. بنابراین پاوربانکی را خریداری نمایید که در برابر اتصال کوتاه، افزایش دما و... سیستم حفاظتی داشته باشد.

  • نازنین کریمی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی