مای تاپیکز

موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و کسب و کار و...

مای تاپیکز

موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و کسب و کار و...

 آپدیت نسخه های جدید شرکت گوگل برای سیستم عامل اندروید باعث شده تا کاربران بعد از خرید گوشی های هوشمند از جدید ترین نسخه های اندروید عقب بمانند. اما چگونه باید گوشی های اندرویدی را بروزرسانی کنیم؟ آیا آپدیت کردن گوشی اندروید باعث کند شدن و ضعف در عمل کرد آن می شود؟ آیا لازم است نسخه فعلی اندروید خود را به روزرسانی رسانی کنیم؟

 


شرکت گوگل هر ساله آپدیت های مختلف برای سیستم عامل اندروید عرضه می کند. این آپدیت ها هر سال با قابلیت امکانات جدید در دسترس کاربران قرار می گیرد. پس اگر شما قصد آپدیت دستگاه خود را دارید، می توانید با چند تب کوتاه روی ال سی دی موبایل بروز شوید اما قبل از آن به نکته های زیر توجه کنید:


چرا بعد از آپدیت سرعت بعضی از گوشی ها کاهش میابد؟

در برخی از گوشی های اندروید که رم و یا پردازنده آن نسبت به اندروید جدید پایین است، بروزرسانی حافظه رم گوشی را پر می کند و به همین دلیل سرعت گوشی شما کاهش می یابد. پس همیشه قبل از بروز رسانی تلفن همراهتان، سخت افزار گوشی را از قسمت تنظیمات چک کنید و بعد از برسی نسخه اندرویدی که قرار است روی گوشی شما نصب شود، می توانید با خیال راحت بروز شوید.


چرا نباید تمام موبایل های اندرویدی را بروز کرد + آموزش


آیا بعد از آپدیت امکان استفاده برخی از برنامه ها از بین می رود؟

 معمولا بعد از بروزرسانی سیستم عامل اندروید، برخی از نرم افزار ها با نسخه جدید هم خوانی ندارند و هنگام استفاده از نرم افزار پیغام خطا می دهد. برای رفع خطاها باید نرم افزار های خود را بروزرسانی کنید و یا نرم افزار های ناسازگار را حذف کنید.


چرا نباید تمام موبایل های اندرویدی را بروز کرد + آموزش


متصل بودن اینترنت و شارژ کامل اجباری است

در صورت قطع اینترنت و یا خاموش شدن موبایل در هنگام بروزرسانی، ممکن است سیستم عامل موبایل آسیب ببیند و نیاز به نصب مجدد ROM یا همان فلش کردن توسط تعمیرگاه داشته باشد.


چرا نباید تمام موبایل های اندرویدی را بروز کرد ؟


حتما یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

قبل از هرگونه آپدیت، از اطلاعات مهمی که در موبایل خود دارید نسخه ای پشتیبان تهیه کنید و در جایی غیر از گوشی ذخیره کنید زیرا یک اتفاق کوچک مانند هنگ کردن دستگاه باعث می شود تا اطلاعات شما از بین برود. البته معمولا این اتفاق رخ نمی دهد اما بهتر است با این کار برای مواجهه با مشکلات احتمالی آماده باشید.


چرا نباید تمام موبایل های اندرویدی را بروز کرد + آموزش

 

نکته: برخی از دستگاه‌های اندرویدی دارای آپدیت‌های OTA هستند، بدین صورت که باید آن‌ها را به کامپیوتر خود وصل کنید و از طریق برنامه‌های مربوطه آپدیت کنید. به طور مثال برنامه Samsung kies  برای دیوایس‌های سامسونگ و برنامه LG PC Suite  برای گوشی‌های ال‌جی موجود هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها به آپدیت گوشی‌های خود بپردازید.


برای بروز رسانی آماده باشید:

با باز کردن صفحه تنظیمات تلفن همراه خود می توایند از وجود نسخه بروز شده سیستم عامل اندروید متناسب با دستگاه خود با خبر شوید

1- به تنظیمات گوشی بروید و گزینه About Phone یا updates را لمس کنید

 

2- وارد گزینه Software Update بشوید و گزینه Update را لمس کنید.

 


3- اندرویید به شما اعلام می کند که آپدیتی برای دستگاه شما موجود است یا خیر. در صورت موجود بودن دستگاه شما آپدیت می شود.

 

همچنین بخوانید: چرا آموزش برنامه نویسی اندروید را شروع کنیم؟

 

  • نازنین کریمی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی