مای تاپیکز

موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و کسب و کار و...

مای تاپیکز

موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و کسب و کار و...

چرا کاتلین اینده برنامه نویسی اندروید است؟

چهارشنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۵۱ ب.ظ

اکنون به نظر می‌رسد، پیش‌بینی‌ها در ارتباط با زبانی که آن روزگار هنوز به شکل جدی مورد توجه توسعه‌دهندگان قرار نداشت، به واقعیت تبدیل شده‌اند و کاتلین به فراتر از اکوسیستم اندروید و حوزه‌های پر کاربردی مثل یادگیری ماشین چشم دوخته است.

 


 

 

 آگهی‌های استخدامی منتشر شده در سایت‌های کاریابی خارجی و داخلی نشان می‌دهند که شرکت‌ها روند تدریجی جذب توسعه‌دهندگان آشنا به زبان کاتلین را آغاز کرده‌اند. 

علاوه بر این، آموزشگاه‌های داخلی نیز به سراغ آموزش زبان برنامه‌نویسی کاتلین رفته‌اند. چرا با وجود زبان‌های قدرتمندی مثل جاوا، سی‌پلاس‌پلاس و حتا پایتون، این زبان توانست جای پای خود در دنیای برنامه‌نویسی را مستحکم کند؟ 

واقعیت این است که اندروید بزرگ‌ترین اکوسیستم نرم‌افزاری حال حاضر است و اگر فردی روی تسلط بر این سیستم‌عامل و برنامه‌نویسی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کند این فرصت را پیدا می‌کند که درآمد خوبی کسب کند. 

حال اگر فرض کنیم جامعه هدف شما تنها کاربران ایرانی باشند حداقل به 50 تا 60 میلیون دستگاه اندرویدی بازار ایرانی دسترسی دارید و اگر موفق شوید یک برنامه اندرویدی کارآمد برای ۵۰ میلیون نفر  از کاربران بنویسید و هر نسخه از برنامه کاربردی را تنها به قیمت 1000 تومان در اختیار آن‌ها قرار دهید، به سود کلان ۵۰ میلیارد تومانی دست پیدا می‌کنید! 

آمارها نشان می‌دهند که بیشتر شرکت‌ها تمایل دارند برای گسترش کسب‌وکار خود از برنامه‌های بومی یک پلتفرم خاص استفاده کنند، به همین دلیل به سراغ استخدام برنامه‌نویسان اندروید یا بستن قرارداد با این گروه از برنامه‌نویسان می‌روند.  

در صورتیکه علاقمند به یادگیری Kotlin هستید دوره آموزش پروژه محور کاتلین را به شما معرفی می کنیم. 

  • نازنین کریمی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی